Wednesday 20 March 2013

Masa di bulan Mac

Haii.. rupa-rupanya dah hampir 3 bulan sy x update blog ni. Masa yg tidak mengizinkan. Mungkin terlalu byk perkara yang harus di uruskan yang memerlukan kudrat n tenaga yg x seberapa ini. Sebenarnya ada byk bhn yg boleh di kongsi bersama, namun kekangan yg membuatkan ia masih tersimpan lagi.
Dalam beberapa bulan ini, sy ade melalui beberapa perkara yang isunya ialah masa. Masa memainkan peranan yg sgt besar dalam kehidupan kita sebagai manusia. Dalam Al-Quran juga ada mengatakan tentang kepentingan masa. Ade org yg bergaduh tentang masa, ade yg gembira dengan masa, ade yg menderita kerana masa dan pelbagai jenis emosi lagi berkaitan masa.Semua org mempunyai 24 jam sehari , cme sy prnh mempertikaikan apabila sy ade 27 jam sehari , itupon sebab kemarahan yg masih juga berkaitan masa.7 hari seminggu , cukupkah anda melakukan rutin anda? Bagaimana jika anda diberi 5 hari seminggu tuk urusan anda? Bagaimanakah penerimaan anda jika ianya semakin lama, semakin kurang? Jawapannya tepuk dada, tanya selera kerana anda ialah pemegang amanah itu. Setiap org diberikan pilihan dan peluang, jadi begitulah caranya anda memtadbir diri anda. Walau macamana pun anda diajar tp pokok asasnya ialah diri anda. Suatu masa dlu, sy prnh mengalami satu peristiwa yg memberi kesan pd diri dan hidup sy. Sy slalu memikirkan cukuplah apa yang telah sy alami namun sekarang baru sy sedar, setiap perkara ada penyembuhnya.Masa mampu untuk merubah sesuatu keadaan, di samping itu kita haruslah mempunyai nilai2 positif juga.Pasrah dengan ketentuan Illahi kerana pasti ade perkara terbaik yang menunggu kita di masa depan.

1 comment:

  1. Goyang Entertainment announces $1.1 billion gaming - Goyang
    for its latest addition 슈어 벳 to its growing entertainment portfolio. 스포츠 토토 사이트 The operator announced the addition 드래곤 타이거 of 코드 벳 online 365bet gaming and

    ReplyDelete